2016 Kawasaki ER6n

Den perfekta pendlarhojen?

er6n-1

Ja, fasen vet om det inte är det. Supersmidig, glider lätt förbi köer utan att störa, visst skall man vara försiktig och inte tro att alla bilister vet att jag kommer, gäller nog ännu mer för buss- och lastbilschaufförer men en typisk dag genom Malmö på väg hem vet jag att vissa köer med bil tillsammans tar ca 20 minuter, dessa finns inte på denna lilla hoj. Dessutom, den är t.o.m. rolig att köra i stan och det vet jag mååånga hojar som inte är.

Specifikationer

Motor

Motortyp
– Vätskekyld, 4-takts parallell Twin
Slagvolym
– 649 cm³
Borrning x slaglängd
– 83 x 60 mm
Kompressionsförhållande
– 10.8:1
Ventilsystem
– DOHC, 8 ventiler
Bränslesystem
– Bränsleinsprutning: Ø 38 mm x 2 (Keihin)
Startsystem
– Elektrisk
Smörjning
– Trycksmörjning, halvtorr sump

Prestanda och transmission

Maximal effekt
– 53 kW {72 PS} / 8,500 rpm
Maximalt vridmoment NM
– 64 N•m
Växellåda
– 6-växlad
Slutdrift
– O-ringskedja
Primärt utväxlingsförhållande
– 2.095 (88/42)
Utväxling 1:an
– 2.438 (39/16)
Utväxling 2:an
– 1.714 (36/21)
Utväxling 3:an
– 1.333 (32/24)
Utväxling 4:an
– 1.111 (30/27)
Utväxling 5:an
– 0.966 (28/29)
Utväxling 6:an
– 0.852 (23/27)
Slutligt utväxlingsförhållande
– 3.067 (46/15)
Koppling
– Flerskivig våtlamell, manuell

Bromsar och fjädring

Bromsar, fram
– Dubbla halvflytande 300 mm vågformade skivor. Ok: 2-kolvs
Bromsar, bakre
– Enkel 220 mm vågformad skiva. Ok: 1-kolvs
Fjädring, fram
– 41 mm teleskopgaffel
Fjädring, bak
– Förskjuten liggande enkel stötdämpare med justerbar förspänning: – 7-stegs

Ram och dimensioner

Ramtyp
– Diamond-rör, höghållfasthetsstål
Försprong
– 110 mm
Fjädringsväg fram
– 125 mm
Fjädringsväg bak
– 130 mm
Däck, fram
– 120/70ZR17M/C (58W)
Däck, bak
– 160/60ZR17M/C (69W)
Styrvinkel V/H
– 35° / 35°
L x B x H
– 2,110 x 770 x 1,110 mm
Hjulbas
– 1,410 mm
Markfrigång
– 130 mm
Bränslevolym
– 16 liter
Sitthöjd
– 805 mm

kawa_er6n



please email petterniklas@andersnordh.com ...
error: OBS!: Innehållet är skyddat!

Alert!: Content is protected!!